Ensō

FESTIVAL FOR SONIC AND VISUAL ARTS
円窓を見つめる間

10-11 April 2020 / Japan

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UNDERGROUND  STAGE  /  地下神殿
︎ENA
︎Katsunori Sawa
︎Lemna
︎Rabih Beaini
︎Renick Bell
︎Tobias.
︎YPY
︎Yuji Kondo

CAVE LISTENING  STAGE  /   地上洞

︎Akey
︎Akiram En
︎Chloe Juliette
︎Maki
︎Manabe
︎Psychonaut
︎Yoshitaka Shirakura
︎7e


Mark


Tobias.




Photo by Michael Mann

Tobias. (Ostgut Ton, Non Standard Productions) サウンドエンジニアの経験に裏打ちされた確かなライブパフォーマンスで第一線を走り続けるTobias. 移ろいの激しいダンスミュージックシーンにおいて、安定した人気を維持しながら活動するアーティストは数少ないが、毎年のように来日し、フロアを熱狂に導いてきたTobias.は、一時のブームに左右されない力強いテクノミュージックを提示できる存在だ。Ostgut Tonから発表したアルバム「Eyes In The Center」は、彼の代名詞でもある高解像度の音像と精巧なサウンドデザインを全面に押し出し、4つ打ちに限定されない多様なリズムによる実験性の強い意欲作となった。アルバムのリリースツアーとして実現した今回の来日では、現在進行形のTobias.を体験する絶好の機会となる。円熟の域に達しながら、進化することを止めない彼のライブパフォーマンスは、フロアにも新鮮な驚きと興奮をもたらしてくれるに違いない。

How does one achieve to become a mainstay in a scene as temporary as electronic music? In the case of Tobias Freund, all the answers are there, yet they will most probably not apply to anybody but him. Sure, it might help to gather encyclopedic knowledge through the years about music ranging from Post Punk to Stockhausen and all points in between (and much beyond), but if you are not able to shape that into a personal artistic vision, it is very likely that your potential audience might prefer the artists your very knowledge consists of. In the works of Tobias Freund, inspirations are more to be suspected than to be pinned down. You feel they must be there. They just have to, if only for lack of better explanations. Still, his works are so original and individual that they have become a part of said knowledge themselves. Nobody else sounds like him, they just try to.

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